Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

En dag vid Ingbo källor! (bildbomb!)

Av Jessika Möller - 15 augusti 2011 22:02

Fredagen den 12:e Augusti lastade jag in ett Tonårstroll, en Lillsessa och en hel del packning i moshbilen och rattade den mot Tärnsjö och Östa.


Vi lastade av väskorna på Östa vandrarhem och tog oss till Ingbo källor.


Platsen omnämns redan på 1100-talet som "en liten skvalta vid en källa".

 

Både jag och mina barn slås av hur fantastisk skogen är.


En riktig trollskog, där man nästan förväntas se små troll dyka upp bakom träden. Här finns friskt vatten som porlar och som smakar ljuvligt. De har en gammal kvarnstuga som fram tom 1928 användes av byborna till att mala sin säd.



 (för mer info om Tärnsjö och och alla sevärdheter däromkring kika in här ).


          Tillåmed mitt Tonårstroll blev imponerad utav denna plats. 


  I skogen hittade Lillsessan smarriga blåbär som blev perfekt mellanmål!

 

  - Mamma, det finns väl inga björnar här va?

 

        Detta är även ett fantastiskt ställe att fotografera på. Tänk om man skulle köra bröllopsfoton här? lite roligare än de vanliga miljöerna, om ni frågar mig!

 

      

 

 

Ett ansikte i trädstammen! ser nästan lite spöklikt ut!

  

 

 

Friskt källvatten. Renare än såhär blir det inte!

  

Tonårstrollet blev hungrig, stackarn. Det är inte lätt att åka på äventyr med en mamma som glömt packa med matsäck åt barnen!

 

     

En nöjd mamma och hennes trollungar efter vistelsen på Ingbo källor. Vi ger platsen fem solar av fem möjliga! (eller tycker Lillsessan snarare sex solar?)

 

Jag åker gärna tillbaka hit fler gånger för att testa fotandet ytterligare. Nu har jag inte använt något annat att fota med än Iphone4 och appen Camera+ . Skulle jag ha en proffsigare kamera än detta, blir möjligheterna oändliga!



Allmänt · Familj · Foto · Ord
 
 
Ingen bild

Micha

17 augusti 2011 21:06

Grymma bilder! Inte har jag tagit så bra bilder dom gånger jag har varit där heller...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessika Möller - 30 juli 2012 20:56

Hej dagboken. Måndagen ljusnades och vi lastade en dotter och övernattningskläder i bilen. Sonen fick stanna hemma och vattna katten. "mot äventyyr" tjoade vi samstämmigt i kör när bilen rullade ut på vägen. I Norrtälje spatserade vi på bästa turistm...

Av Jessika Möller - 29 juli 2012 19:52

Efter ett biobesök tog vi tillfället att besöka stadsparken i Uppsala. Nova älskade varje sekund av det. Men som hon sade: - mamma, lova att vi inte åker hit för ofta! Jag vill ha såhär kul jämt. ...

Av Jessika Möller - 22 april 2012 20:17


Det här är sången till mig själv.   Till min egosyster, mitt jag. Så lång vilsenhet utan fokus, där törnarna tilläts rasera mina kläder.   Till barnet från förr: det blir bra.   Till tjejen från förr: Det är inte ditt fel.   Til...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 13:33

Man kliver upp. Tar två steg från sängen & är i vardagsrummet, som bär spår av gårdagens filmvisning med familjen, lillsessans pyssel och Tonårstrollets häng framför dator. På bord: muggar & glas. På golv framför teven: Nintendo 64 & dess spel.   ...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 01:02


Så kom 2012.   Vi skålade ut 2011 bredvid ruinerna av vårt tidigare hem. Med leende läppar och skratt.   Läppar bedövade av vinet, känslorna utanför kroppen & ända in i själen. Familj & vänner i kylan som fick näsorna att lysa rödaktigt. Kräf...

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Ovido - Quiz & Flashcards