Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Köpenhamn part one (bilder)

Av Jessika Möller - 10 oktober 2011 13:24

O, mej ged.


Meningen beskriver ganska väl Måndagskänslan efter en helg i Köpenhamn.


Torsdagen då.


Efter tokstäd, stressdusch och sista minuten-packning, packade vi taxin full med väskor & instrument och drog till Arlanda. Där mötte vi upp en trummis & en keyboardist innan specialbagaget skulle checkas in. I samlad trupp tog vi oss igenom pipmaskiner och vidare till närmaste väntarhak inför flygavgång. Helgens första glas vin intogs och jag slappnade av. Denmark here we come!


  Bilden ej tagen på flygplatsen, men glaset vin såg ungefär ut på detta sätt.

 

Ett par timmar senare slängde vi av oss väskor & instrument på Hotel Jörgensen där vi skulle bo. Detta hotell visade sig vara samma hotell där en självmordsbombare sprängt sig själv av misstag inne i badrummet för ett år sen ungefär. Man kan säga att hans planerade uppdrag gick sådär och jag hoppas verkligen städpersonalen fick OB-tillägg för städandet av det badrummet. Det närmaste sprängningar vi kom denna helg på hotellet var väl risken för trasiga toaletter från dagen-efter trasiga hårdrockare. Huruvida detta skedde, förtäller inte historien.


Nåväl.


Vi lämnade hotellet och promenerade ner på stan och stället the Rock, där helgens Denmark Rock Festival skulle gå av stapeln.


   

Lugnt och försiktigt påbörjades Torsdagskvällen med småsnack och kramkalas mellan make och folk på the Rock. I barerna serverades inte rödvin. Smått putt tog jag in ett glas cola istället, då jag vägrar dricka någonting annat.


Plötsligt såg herrarna i makens band att Jägermeistershots kostade 10 DKKr. Att det drickat som gällde var Jägerbombs.


  Bandmedlemmar pre Jäger.

 

  THE Jäger.

 

    Män efter Jägerhimlen. O, mej ged...

 

Männen var tjo-på-sig-glada, medan jag drack cola och sprang på toaletten. Efter ett gäng timmar av att i nyktert tillstånd se glada män med antingen en Jägerbomb, eller en Jägershot i näven lessnade jag på inpyrda rökrum och skrålande högtalare. Ville hellre byta om till pyjamas på självmordshotellet..eh, Hotel Jörgensen. Att jag dessutom varit vaken sen 05:30, kan ju ha haft något med saken att göra.


Sagt och gjort.


Eftersom skitiga hårdrockare egentligen är fantastiska genlemän med mysfarbrorsgener, fick jag sällskap hem av keyboardisten som också längtade till ett hotellrum.


 

Vi småpratspromenerade oss förbi partyfolket som feströkte utanför restauranger och utehak.


Stannade till på 7-eleven och köpte torr fisljummen pepperonipizza, choklad och iskall cola.


Sade godnatt till en keyboardist och spenderade den sista torsdagstimmen, iklädd pyjamas och bläddrandes mellan hotelltevens ointressanta tv-inslag.


Köpenhamn dag ett avklarad.



Allmänt · Foto · Ord
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessika Möller - 30 juli 2012 20:56

Hej dagboken. Måndagen ljusnades och vi lastade en dotter och övernattningskläder i bilen. Sonen fick stanna hemma och vattna katten. "mot äventyyr" tjoade vi samstämmigt i kör när bilen rullade ut på vägen. I Norrtälje spatserade vi på bästa turistm...

Av Jessika Möller - 29 juli 2012 19:52

Efter ett biobesök tog vi tillfället att besöka stadsparken i Uppsala. Nova älskade varje sekund av det. Men som hon sade: - mamma, lova att vi inte åker hit för ofta! Jag vill ha såhär kul jämt. ...

Av Jessika Möller - 22 april 2012 20:17


Det här är sången till mig själv.   Till min egosyster, mitt jag. Så lång vilsenhet utan fokus, där törnarna tilläts rasera mina kläder.   Till barnet från förr: det blir bra.   Till tjejen från förr: Det är inte ditt fel.   Til...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 13:33

Man kliver upp. Tar två steg från sängen & är i vardagsrummet, som bär spår av gårdagens filmvisning med familjen, lillsessans pyssel och Tonårstrollets häng framför dator. På bord: muggar & glas. På golv framför teven: Nintendo 64 & dess spel.   ...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 01:02


Så kom 2012.   Vi skålade ut 2011 bredvid ruinerna av vårt tidigare hem. Med leende läppar och skratt.   Läppar bedövade av vinet, känslorna utanför kroppen & ända in i själen. Familj & vänner i kylan som fick näsorna att lysa rödaktigt. Kräf...

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards