Alla inlägg den 20 september 2011

Av Jessika Möller - 20 september 2011 20:31

I min skalle är det ett konstant babbel kring allt jag möter. Jag är en typisk filosof som gillar att registrera saker och ting runtomkring mig och genast händer en hel del i huvudet. Som om det satt en hel bunt av mini-jag och hade världens diskussioner innanför pannbenet.


Ponera tillexempel att jag åker tåg.


- Fasen det var lite obekväm stol att sitta i detta.


- Men skönt ändå att komma iväg. Nu är det bara jag, iväg på resa.


- Jaha, ska han sitta mittemot mig nu? måste jag ju flytta på fötterna. Fan vad obekvämt det blev nu då.


- Ögonkontakt? jaha, är det tänkt att man ska säga något nu? Som vaddå? nä, kanske bara låter knäppt att ba, "jaha, då är man på väg"..no shit liksom. Vi sitter på ett tåg.


- Vart gjorde jag av tågbiljetten nu då? inte där..alltså säg inte att jag..ah, där.. skönt..jobbigt om man hade blivit avkastad ju. Ringa hem och "ah, hej...jo, såhärva..kan du hämta mig.."


- Ah, där kom konduktören. Gud vad glad han var nu då? han kanske precis har pratat med sin tjej. Eller kille kanske? nä...inte tror jag..fast, man vet ju inte..


- Bra där. Att jag mötte hans leende.


- Nu ska jag se lite världsvan ut. Fasen vad många det var som hade datorer med sig. De jobbar säkert. Skriver hemliga dokument å grejer. Tänk om nån skulle sitta och porrsurfa på tåget? näe..han lär ju inte göra det. Världvan var det..nä, boken "dyngkåt och hur helig som helst" funkar inte. Skriva lite kanske? se lite författarmässig ut? lite sådär "äh, jag åker tåg och skriver. Det är så den här bästsäljaren kom till"


- Undrar när dom öppnar bistron? sippa på ett glas vin kanske? näe...tänk om jag blir illamående då. Men en bit choklad? gud, så gott.


- Åh, jävlar vad snygga stövlar hon hade. De är bergis high fääätjön inköpta på en weekendtripp i NY. Varför tog jag tennisdojjorna för? "mm, hej det är jag som är lantisen på tåget".


- Äh, vad larvig jag är. Slappna av, människa!


- Fan, behöver fisa. Det får bli en smygis. En tyst en. Och sen, snabbt ner med skinkorna och kväva. Så doften inte släpps ut.


- Trött blev jag. Kanske man skulle luta sig tillbaka? slumra en stund. Bara jag inte dregglar..eller snarkar!


- Ja, snyggt. Vakna med torkat dreggel och sminket nersmetat lik Alice Cooper. Jättevärldsvant och bra.


- Undrar vad de gör hemma nu...


- Äh, de klarar sig. Jag är på resa här.


- Usch, den där fisen smet upp litegrann ändå. Hoppas ingen annan känner det...


Ja, lite så skulle det kunna se ut i mitt huvud.


Gud, så frisk jag känner mig efter att ha delat detta med er.


Verkligen.


Av Jessika Möller - 20 september 2011 08:58

Skjutsade en dotter till skolan.


På vägen dit, passerade vi en ung kvinna som gick längs vägen. Hon piffad till tänderna i moderiktig tunn jacka, tunna tights och skyhöga klackar. Hennes hår låg i perfekt symmetri med jorden (något Ernst hade sagt om han hade sett henne. Får jag för mig iallafall.)


När vi kom fram till skolan började det att regna. Pusskalasade dottern hejdå och åkte därifrån. På håll såg jag den unga kvinnan gå längs vägen och mammatarmen i mig slog till. Inte ska hon behöva gå i regnet efter otalet timmar av fix framför spegeln. Det såg inte så varmt ut heller. Klart man erbjuder skjuts i varm bil istället.


Saktade ner och vred ner rutan. Den unga kvinnan såg förvånat åt mitt håll.


- Godmorgon! det såg kallt ut det där. Hoppa in så kör jag dig till busshållplatsen, vettja!


Den unga kvinnan ögnade mig och rynkade på näsan. Ja, ni hörde rätt. RYNKADE PÅ NÄSAN.


- Eh, nä...skulle inte tro det va....


Detta följdes av ett snorkigt fnys.


Jag förbisåg detta och frågade:


- Så du blir hellre blöt i regnet än åker varm bil ner till busshållplatsen?


- Eh, ja...jag sätter mig inte i en bil med vem som helst...


Ha. HAHAHA.


"Med vem som helst". Som om jag vore våldtäktskärring ute efter att slakta modefrälsta fruntimmer.


Få se här nu.


Jo, det är klart.


Det spelades ju Alice in Chains i högtalarna. Jag är 155 cm lång och väger 45 kg. Hade en nercabbad mohawk och skinnjacka på mig. Akta er!


När jag åkte därifrån blev regndropparna skitstora.


Jag skrattade hela vägen hem.


Sådär läskigt som bara farliga bonnkärringar kan.



Av Jessika Möller - 20 september 2011 06:27

Blott 10 grader utanför fönstret denna morgon.


Till morgonkaffet blir det glimtar av sommaren som var. Inte för att sprida salt i de frusna såren, utan för att värma dom. Vilken fin sommar det var..


                     

Allmänt · Familj · Foto · Ord
Av Jessika Möller - 20 september 2011 06:16

Jag hade inte kunnat säga det bättre själv!

 

Lady Dahmers läsvärda blogg, hittar ni HÄR.

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards