Alla inlägg den 15 september 2011

Av Jessika Möller - 15 september 2011 20:42

Jag börjar bli lite friskare nu.


Febern är som bortblåst och snoret har sakta börjat inse att det inte har något i min skalle å göra. De har lämnat festen och nu är det bara storstädandet kvar.


Eftersom jag inte vill att skiten ska återvända, har jag tagit på mig uppgiften att bränna ut förkylningen. Medicinera bort de sista spåren av halvdruckna groggglas och kräks i badkaret. Inte bokstavligt talat alltså. Fattar ni den konstnärliga ordleken jag kör med?


Anyhow.


Detta offer gör jag inte bara för min egen skull. Vill bespara Skägget en ynklig fru som hasar runt i hemmet. Vill bespara barnen en mamma som inte orkar.


Fint av mig ju. Visst?


Precis.


Så jag tar den för omvärlden.


  Sicken liten läckerbit man är i mössa, fleecetröja och fläckiga jeanstights...

 

SKÅL!

Av Jessika Möller - 15 september 2011 18:26

Tänk er en barnfamilj som är ute och åker bil nånstans.


Solen strålar och de passerar kohagar, träd och lastbilar. De är påväg någonstans. Hem eller bort, whatever.


Så slår de igång en låt & då DEN låten kommer upp, brister alla ut i sång tillsammans. För att alla kan texten, då de har sjungit den så många gånger förr. Mamman och pappan ler när dera ögon möts. Barnen i bak kanske klappar händerna i takt och det är så ljuvligt och familjärt alltihop. När sångraden alla kan bäst kommer, då tas det i från tårna och sjungs hellre än bra. Men härligt är det.


Så brukar vi göra.


Till vilken låt?





Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards