Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Jessika Möller - 27 augusti 2011 08:53

Vaknar lätt ledbruten.


Det finns dom som super sig redlösa till 05, spyr i buskar och vaknar bakis med byxorna ut å in. Tänk så oerhört 2010.


Bli förälder, anordna barnkalas för 16 barn och voila! du vaknar ledbruten utan koll på tid och rum. Billigare och snällare mot kroppen. Ja, förutom stressmage och hjärtslagen då.


Men idag lämnar jag barnen hemma. Idag ska jag på modemässa med en väninna. Ett gäng timmars frihet från tjatmaffia, plock-VM och nerspillda kök.


Frågan är, vad fasen har man på sig när man drar på modemässa? något piffigt kanske? vad är piffigt nuförtiden? hett? mode? eh.....?


Kanske inte mjukisbyxorna och den urblekta Exodustishan då.


Kanske inte finklänningen i 50-talsstuk och höga klackar heller. Högt och lågt. Fasen, nu blev det jobbigt här.


Har en urväxt, utblekt tuppkam som lever sitt eget lilla liv däruppe på skallen. Att ha mössa funkar inte riktigt. Ja, om jag inte vill dö på kuppen då.


Sminket. Trolla bort en mörk ring eller två. Se lite pigg och fräääsch ut. Hur?


Detta blir en utmaning people.


Men klarar man av barnkalas, morgonrutiner, syskonbråk, trots och evighetsplock så borde man väl klara av att ta på sig något inför en modemässa. Visst?


Hjälp...

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards