Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Restaurang Amandas, en oväntad guldklimp! (Foton!)

Av Jessika Möller - 25 augusti 2011 22:29

En morgon efter att ha skjutsat ungarna till skolorna, beslöt jag mig för att lyxa till morgonen och tog mig till Amandas i Fyrislund (Uppsala) för frukostbuffé.


För 95 kronor erbjuds ett dignande frukostbord med allt vad en frukostälskare kan tänkas vilja ha. Frukosten serveras 06-09 Må-Fre och 07:30-10 på Lördagar och Söndagar.


Jag kastade mig in 08:55, med risken att bli utan frukost, men det var inga som helst problem utan de dröjde lite med att plocka undan tills dess att jag hade tagit frukost.


  Jag valde färskpressad juice, färskt bröd, scrambled eggs, kokt ägg, yoghurt m. musli, pålägg, kaffe och en bit kladdkaka till efterrätt. Ska det lyxas, så ska det!

 

Restaurangen var fräsch och fin, möblerna bekväma och färgsättningen snygg. Just denna vardagsmorgon var de enda bordsgrannarna ett gäng gubbar från något företag.


Kände att hit skulle jag gärna ta mig för frukost fler gånger och författa. Är det såhär lugnt och såhär god frukost som erbjuds, skulle jag kunna sitta här länge på morgonen.


Amandas har även en väldigt bra lunchrestaurang, dit många utav mina vänner går och ger gott betyg på deras mat. Lunch: Må-Fre 10-14:00.


Hursom helst.


Efter att ha ätit mig mätt behövde jag besöka toaletten och hänvisades en trappa ner. Där imponerades jag stort av inredningen! lyxigt och fräscht, wow!


(klicka på bilderna för att förstora dom!)


 

Hallen utanför toaletten. Lugna sköna färger, rent och fräscht.


 

Här kan man med lätthet sitta och vänta på sin tur!


 

En vacker lampa i ena hörnet, bredvid hallspegeln.


 

Bra ljus, stor spegel och snyggt!


  

Toaletten. Oerhört fräsch, rent och vackra små ting att kika på när man sitter på tronen.


Jag blev så till mig efter besöket på toaletten att jag var tvungen att berömma personalen. Det imponerade stort på mig.


Så låt inte summan av 95 kronor hindra dig från att avnjuta Amandas frukostbuffé någon morgon. Det är värt vartenda krona, jag lovar.


Amandas anordnar dessutom choklad & avecprovningar, dryckesprovningar, har en fantastisk mat & vinstudio för kick-off,företagsfest m.m Som om detta inte vore nog, finns festvåning att hyra och ligger i samma byggnad som Hotell Fyrislund, så för den som vill kan man ju även boka ett hotellrum där. Nära och bra till restaurangen! =)


Amandas ligger nära påfarterna till E4:an, på gångavstånd till IKEA och lagom avstånd till Uppsala City.

  Karta lånad från Hotell Fyrislunds hemsida.

 

Hit ska jag absolut återkomma fler gånger!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessika Möller - 30 juli 2012 20:56

Hej dagboken. Måndagen ljusnades och vi lastade en dotter och övernattningskläder i bilen. Sonen fick stanna hemma och vattna katten. "mot äventyyr" tjoade vi samstämmigt i kör när bilen rullade ut på vägen. I Norrtälje spatserade vi på bästa turistm...

Av Jessika Möller - 29 juli 2012 19:52

Efter ett biobesök tog vi tillfället att besöka stadsparken i Uppsala. Nova älskade varje sekund av det. Men som hon sade: - mamma, lova att vi inte åker hit för ofta! Jag vill ha såhär kul jämt. ...

Av Jessika Möller - 22 april 2012 20:17


Det här är sången till mig själv.   Till min egosyster, mitt jag. Så lång vilsenhet utan fokus, där törnarna tilläts rasera mina kläder.   Till barnet från förr: det blir bra.   Till tjejen från förr: Det är inte ditt fel.   Til...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 13:33

Man kliver upp. Tar två steg från sängen & är i vardagsrummet, som bär spår av gårdagens filmvisning med familjen, lillsessans pyssel och Tonårstrollets häng framför dator. På bord: muggar & glas. På golv framför teven: Nintendo 64 & dess spel.   ...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 01:02


Så kom 2012.   Vi skålade ut 2011 bredvid ruinerna av vårt tidigare hem. Med leende läppar och skratt.   Läppar bedövade av vinet, känslorna utanför kroppen & ända in i själen. Familj & vänner i kylan som fick näsorna att lysa rödaktigt. Kräf...

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards